2018. augusztus 29., szerda

Sár utcai tolvaj(lás)ok



A Kiss Ferencről elnevezett Sár utca Csantavér egyik ékköve – a legszebb utcája – lehetne, mert szinte szimmetrikusan kettészeli a közepén csordogáló Csík-ér. Örömmel nevezném akár patakocskának is, mert a gyerekkoromat idézi, ezért kedves a szívemnek, de inkább csak Büdöskének mondom, amikor a három hídja között alkonyatkor körbebiciklizem. Mostanra már több helyen teljesen benőtte a nád, a sás, három héttel ezelőtt zajlott benne egy tömeges halpusztulás (kár a kis kárászokért), a békákat pedig már régen sikeresen kiirtották, nem is hallunk ezen a nyáron kuruttyolást.

Úgy tűnik, a tolvajok is megkedvelték ezt az utcát, mostanában három háznál is tettek váratlan éjszakai látogatást.

– Zenész vagyok, vendéglőkben, lakodalmakban muzsikálgattam, még akkor használtam azt a két nagy hangfalat, amelyek közül most már csak az egyiket látod, mert a párját ellopták. Nem akartam nagy ügyet csinálni belőle, mert pontosan tudom, hogy ki az elkövető. Tavaly szerette volna megvásárolni tőlem, de mondtam, hogy nem eladó, hadd maradjon, legyen egy emléktárgy a régi időkből.  Régóta nem használom őket, időközben kikerültek az udvarra, a feleségem virágtartóként alkalmazta, cserepes virágot rakott rájuk – mondja a muzsikus.
– Egy éjszaka az egyik eltűnt. Amikor felébredtem, kimentem, és a kiskapu felé tekintettem, nyitva volt. Gyorsan kiléptem az utcára, és pár házzal odébb láttam egy autót, ami épp akkor indult… Valószínűleg a falon át jutottak be az udvarba, belülről kizárták a kaput (a kulcsot benne tartottuk) és így könnyen kivihették a hangfalat. A kapu nyilván azért maradt nyitva, hogy a másikért is visszajöhessenek, csak én megzavartam őket… Az esetben csak az a különös, hogy a két szabadon cirkáló kutya semmit nem vett észre. Márpedig ez a nagy puli olyan jó házőrző, hogy még a család tagjai se mernek bejönni, csak bottal a kezükben. A kiérkező rendőr is csodálkozott, hogy volt bátorsága valakinek éjszaka besurranni. Elmondtam neki, hogy van gyanúsítottam, akit személyesen ismerek, egy tornyosi illetőségű cigány, a többi már az ő dolguk, ha akarják, megtalálhatják, rajtuk múlik. Azóta nem történt semmi… Az idő tájt jártak a szomszédban is. A ház nem üres, csak most épp nem lakik benne senki, a gazdája külföldön dolgozik. Feltörték, vittek is el holmit.

A legújabb eset, amiről tudomást szerezhetett a falu, a hétvégén, vasárnap éjjel történt, ugyancsak a Kis Ferenc utcában, csak ezúttal a másik végén garázdálkodtak a betörők. A károsultak hétfőn reggel fedezték fel, hogy valaki járt a portájukon.
– Az udvari melléképületben lévő pálinkafőző-kazánokat tulajdonították el, az egyik 100 literes volt, a másik 200 literes. Egyik sem számított már újnak, de mindkettőt lehetett használni – mondja a megkárosított házigazda. – Szervezett, előkészített betörésről lehet szó, az elkövető nem egyedül érkezett, egymaga nem lett volna képes sem leszerelni, sem kivinni az épületből mindazt, amit ellopott. És jármű is kellett hozzá, amivel elszállították… Itthon voltunk, de nem vettünk észre semmit. Van kutya is, az udvar egy másik részében. Az esetet bejelentettük a rendőrségen, kíváncsian várjuk, hogy lesz-e eredménye.

A tulajdonos 100 euró jutalmat ajánlott fel annak, aki segít a tolvaj kézre kerítésében. Lehet, hogy az elkövető, ahogy ellopta, majd úgy vissza is csempészi?! Az orgazdától, a színesfém-felvásárlótól nem biztos, hogy kap ennyi pénzt a kilóra elkótyavetyélt kazánokért.

Szabó Angéla 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése