2019. március 9., szombat

Cserbenhagyásos balesetek Temerinben


Az utóbbi időben több olyan balesetről számoltak be a temeriniek, amelyek hasonló módon történtek: az úttesten kerékpárral (szabályosan) közlekedőt elütötte egy személykocsi, amelynek a vezetője – mint ha mi sem történt volna – lelkiismeretlenül, gátlástalanul továbbhajtott. Akik sérülést szenvedtek, nem követelték a maguk igazát, az ismeretlen gázoló ellen nem tettek feljelentést, otthon csendben viselték a következményeket meg a fájdalmat, az elkövetők pedig minden esetben „névtelenek” maradtak, és úgy megúszták a bűncselekményt, hogy a hajuk szála sem görbült meg.   

 
Temerin központja

A legfrissebb eset szerdán délután (fél 4 tájban) történt a Zmaj Jovina utcában: Illés Zsoltot elütötte egy fehér színű Mazda terepjáró.
– Kerékpárral éppen a munkahelyemre tartottam, amikor arra lettem figyelmes, hogy nagy sebességgel, és elég nagy zajjal közeledik a hátam mögött egy autó – mondja Illés. – Félrehúzódtam, amennyire csak lehetett, mégis miközben elhaladt mellettem, nekem ütközött. Egy hatalmas durranást hallottam, hasonlót, mint amit egy meggyújtott petárda okoz, és egy nagy erejű ütést éreztem. A bal oldalamat találta el. A sofőr egy pillanatra lelassított (valószínűleg reflexszerűen), de nem állt meg, gázt adott és továbbhajtott. Eljutottam valahogy a munkahelyemre, el is kezdtem dolgozni, de befejezni már nem voltam képes. Miután nagy nehezen hazaértem, a fájdalom miatt be kellett, hogy vigyenek az egészségházba. Az orvos megvizsgált, rögzítették a karomat és a lábamat. A longettát tegnap vissza kellett vinni a rendelőbe, miután levették, kaptam egy fájdalomcsökkentő injekciót, és azonnal az újvidéki kórházba irányítottak. Ott a vérvételt követően megvizsgáltak, gyógyszert, kenőcsöt és fizioterápiás kezelést írtak elő. A lábamra képtelen vagyok ráállni, a kezem félig megbénult, nem tudom az ujjaimat összecsukni. A kerékpárom is használhatatlanná vált. A cserbenhagyásos baleset előidézőjéről semmit sem tudok, nem láttam a gépjárművezető arcát, a fehér Mazda terepjáró tulajdonosa szélsebesen elszáguldott a helyszínről. Mivel a baleset a Pogled nevű üzlet közelében történt, bizonyára a boltban is hallották a hatalmas durranást.
Illés Zsolt esetéhez kísértetiesen hasonló történt tavaly, szinte ugyanazon az útszakaszon.
 – Az unokahúgom kerékpárral ment az úton, amikor egy személygépkocsi nekiütközött. Biciklistől az úttest melletti árokba esett. Szerencsére, csonttörést nem szenvedett, de komoly fájdalmai voltak. Ez is abban az utcában történt, és a rokonom is egy fehér színű járművet emlegetett – mesélte az egyik ismerősöm. Egy másik balesetről így számoltak be: – Az én szomszédasszonyomat is tavaly ütötték el az egyik mellékutcában, ő is biciklivel közlekedett. Megsérült, eltört a keze. Ő sem tett feljelentést. A sofőr segítségnyújtás nélkül elmenekült a helyszínről, kiléte mind a mai napig ismeretlen.
A faluban súlyos közúti baleset is történt, amikor az áldozat olyan sérüléseket szenvedett, hogy hosszabb kórházi gyógykezelésre kényszerült.
Cserbenhagyás akkor valósul meg, ha a közlekedési balesetben érintett jármű vezetője nem áll meg a helyszínen, illetve úgy távozik onnan, hogy nem győződik meg arról, hogy van-e a helyszínen segítségnyújtásra szoruló sérült személy. A cserbenhagyás tehát a megállási és meggyőződési kötelezettség elmulasztását jelenti egy olyan baleseti szituációban, amely magában hordozza a sérülés bekövetkezésének valószínűségét.
Az említett esetekben egyetlen cserbenhagyásos gázoló sem került bíróság elé, egyiküknek sem kellett felelnie a tettéért, továbbra is Temerin utcáin autózhatnak – büntetlenül.    
Szabó Angéla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése