2021. november 20., szombat

A tartozásnak soha nincs vége

A 20 ezerből 60 ezer lesz? 


Igencsak paprikás hangulatban keresett meg ma délelőtt egy ismerősöm, hogy elpanaszolja az öccse esetét a Szerbiai Villanygazdasággal.

– A házat, amelyben lakik, én vásároltam a testvéremnek, ezt azért tartom fontosnak már az elején megemlíteni, mert helyette nekem kell ezt az ügyet intézni – mondja. – Úgy kezdődött, hogy az öcsém nem figyelt oda, vagy nem vette a dolgot komolyan, és összegyűlt nála 18 ezer dináros tartozás az elhasznált villanyáramért. Munkaviszonyban van, de mivel a fizetése nemigen haladja meg a 30 ezer dinárt, nem volt könnyű helyzetben, amikor szerette volna rendezni az adósságot. Időközben felszólítás is érkezett és kényszerű megfizettetéssel, vagyis végrehajtással is fenyegetőzött az áramszolgáltató. Hogy ne tetézzük a bajt, csak összeszedtük a kért összeget – az öcsém hitelt vett fel –, és befizettük a 21 ezer dinárt. Naivan azt hittük, hogy ezzel megoldottuk a problémát, de nem így történt. Érkezett egy újabb követelés, egy állítólagos régebbi, elmaradott tartozás, ez azonban nem volt nagy összeg, 3 ezer dinár, így azt is zokszó nélkül tisztáztuk. Aztán következett a meglepetés: a szeptemberi villanyszámlán 21 000 dinár hátralék jelent meg. Duzzogva, morogva, de azt is befizettük. Az eredeti 18 ezer dináros adósságból ekkorra már több mint 40 ezer dináros tartozás lett. De még ekkor sem ért véget a követelések sora. Az októberi elszámoláson – amelyet e hónap 19-én kaptunk kézhez – újra felbukkant a bűvös 21 ezer dinár. Ekkor már nagyon elegem lett az egészből. Felkerestem a végrehajtót, aki az ügyet intézte. Ő azt a választ adta, hogy a rendelkezésére álló nyilvántartásban nincsen több adósságunk. Megmutattam neki a számlát, amelyen továbbra is ott szerepel a 21 ezer dináros kinnlevőség. Azt tanácsolta, hogy ha én biztos vagyok abban, hogy minden hátralékot tisztáztam, akkor forduljak az áramszolgáltató vezetőjéhez.

Eldöntöttem, hogy én bizony nem keresgetem az igazgatót, és nem is fogom befizetni a harmadik 21 ezer dináros összeget, mert akkor már több mint 60 ezer dinárra rúg a tartozás. A 20 ezerből most már 60 ezer lesz. Vagy még annál is több? Nagyon dühös vagyok. Úgy látom, hogy amíg fizetünk, addig újabbnál újabb összeget kérnek, és ennek soha nem lesz vége.

Szabó Angéla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése