2013. december 2., hétfő

Zórád Zoltán levele



Tisztelt Nemzettársaim!

Illik megköszönnöm  az Önök segítségét, amit értünk tettek eddig, és remélem, hogy az elkövetkező időben is számíthatunk a megértésükre és a támogatásukra.
Ahogy Önök is értesültek róla, az óbecsei adóhivatal a be nem fizetett egészségügyi és nyugdíjbiztosítás miatt összesen  11 itteni családtól  szándékozik elvenni kisebb-nagyobb földterületet. A másfél millió dináros tartozásunkkal mi is köztük vagyunk. Ez a megoldatlan probléma miatt az én családomnak már 17 éve nincsen egészségügyi biztosítása, nincsen hitelesített egészségügyi könyvecskéje. Ha valaki közülünk megbetegszik, akkor minden orvosi vizsgálatért, műtétért és gyógyszerért fizetnünk kell.
A nyugdíjbiztosítást 1996 óta nem fizetem a saját részemre, mert nem látom értelmét. Ha a másfél milliós tartozást befizetném, azzal semmi sem oldódna meg, mert utána még majdnem másfél évtizeden át ugyanúgy fizetnem kellene továbbra is ezt a járulékot. Nemrég múltam 50 éves, ezzel viszont 65 éves koromig terhelnének. Akkor viszont olyan kevés nyugdíjat kapnék, amiből képtelenség lenne megélni. Hallom is a panaszukat azoknak, akik már elérték a nyugdíjkorhatárt, és általában még 10 ezer dinárt sem kapnak havonta.

Azt hiszem, nincsen abban semmi törvényellenes, ha öregségemre nem leszek nyugdíjas. Soha nem is kérelmeztem, hogy az akarok lenni, egyszerűen csak kötelezővé tették. Én meg fizettem is tíz éven át.
Kérdem én Önöket, ha már ennyire aggódnak a sorsom miatt, akkor a most követelt 14 ezer eurót a saját nevemre fizethetem be, hogy majd valóban vissza is kaphassak valamennyit az összegből, ha megöregszem? A válasz az, hogy nem. Ezt az összeget az adóhivatal számlájára kell befizetnem, az meg ki tudja, hová teszi a pénzemet. Mondhatom úgy is, hogy meglop.
A hivatal vezetője hiába próbálja tagadni, hogy nem is jártam bent az irodában. Többször is megfordultam ott. Le akartam ezt a kötelezettséget mondani, kértem, hogy szüntessék meg, mert én nem akarom fizetni, de minden alkalommal vita lett belőle, és mindig azt a választ adták, hogy nem lehet eltörölni.

Az óbecsei község területén  tudomásom szerint  több mint ezer családra ugyanez a sors vár. Ők is tartoznak az adóhivatal kimutatása szerint, és őket is ugyanígy meg akarják fosztani a vagyonuktól. Valószínűleg erről van itt szó a háttérben és nem is a mi várható nyugdíjunkról.
Lehet, hogy ebbe belebetegszünk,  de azért nem  vagyunk  annyira betegek, hogy el is higgyük!

Már csak egy olyan ügynökség hiányzik, amely majd potom áron felvásárolja a jó minőségű bácskai magyar földeket! Akkor lesz majd újra "Pusztulj, paraszt!" Bácskában, mint ahogy volt a második világháború után. Gondolom, hogy ugyanezt szűkebb Szerbiában nem merik megtenni az ottani földművesekkel. Bácskában viszont minden rossz megterem. Bár a magot nem mi vetettük el, nem mi akarjuk, hogy ilyen gaz termésünk legyen.

Tisztelettel:  
Zórád Zoltán Péterrévéről

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése