2014. február 22., szombat

Magyar párt? Szerb zászló színei a VMSZ választási plakátján!

a batran129A Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ) kampányvideójában felváltva jelennek meg a szerb és a magyar zászló színei, ami már önmagában véve megdöbbentő (hadd ne használjak egy erősebb kifejezést). Amit viszont ma láttam a városban, az már teljesen hihetetlen és felfoghatatlan.
A Szabadka központjában kiragasztott plakátokon ugyanis - a VMSZ logóját leszámítva - csak a szerb zászló színei szerepelnek.
"Bátran, de felelősséggel" - írja a plakátokon. Milyen bátorság az, ha egy magyar párt nem meri (vagy nem akarja) felvállalni a magyarság egyik legfontosabb nemzeti jelképét? Ehelyett a szerbség szimbólumát teszi magáévá. Ezek után egyáltalán magyar pártnak tekinthető-e?
Bármennyire is nem helyeseltem, ha valaki a VMSZ-re szavazott, eddig igyekeztem megérteni azokat, akik mégis erra a pártra adták le a voksukat. Egyesek talán úgy érezték, személyes hasznuk lehet a VMSZ-ből, mások pedig nyilván bedőltek az erőteljes, (nagy valószínűség szerint) súlyos milliókkal nyomott porapagandának és elhitték, hogy az említett párt az itteni magyarság érdekeit képviseli és jogait védi.
Most azonban, az enyhén szólva botrányos plakát láttán már nem fogom megérteni azokat a magyarokat, akik a VMSZ-nek szavaznak bizalmat. Persze nem ítélem el őket, hiszen ki vagyok én hogy bárkit is elítéljek?, de aki ezek után nyugodt szívvel karikázza be a VMSZ sorszámát, az (szerintem) felteheti magának a kérdést, egyáltalán fontos-e neki a magyarsága, vagy netán kezd beolvadni a szerbségbe.
Ennek a pártnak az elnöke nem is olyan régen az egyik választási nagygyűlésen Szabadka központjában jót "magyarkodva" (ez az ő kifejezése), azt mondta a mikrofonba, hogy: "Elfoglaltuk a teret!"
Most pedig átadták?
Nekem csak egy kérésem lenne hozzá és a VMSZ-hez: soha többé ne beszéljen az egész délvidéki magyarság nevében. Ha a választásokon pl. 30 vagy 40 ezer (vagy akármennyi) szavazatot kap, a jövőben mondja azt, hogy "a 30 (vagy 40) ezer szavazónk nevében kijelentem, követelem stb...".
Előre is köszönöm.
Közzétette: Fekete Lehel 2014. február 21. [12:00] 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése