2013. július 24., szerda

Július 24.



Kincső napja.
Jókai Mór névalkotása. A jövő század regénye című művében. Ott helynév, az elképzelt őshaza magyar formájú neve, amelynek a kínai változata Jókai szerint Kin-Tseu. A játékos alkotású irodalmi helynévből a XX. században vált női név. Jelentése számomra ő a kincs.
1783 – Megszületett Simon Bolivar, Venezuela, Kolumbia, Ecuador, Peru és Bolívia nemzeti hőse, felszabadítója.
1802 – Megszületett Alexandre Dumas francia regényíró (A három testőr, Monte Cristo grófja).
1897 –A világon elsőként, Tatán, este fél kilenckor, 21 helyen gyulladnak fel utcai acetilénlámpák.
1898 – Megszületett Amelia Earhart amerikai pilótanő, az első nő aki egyedül átrepülte a Csendes-óceánt.
1900 – Gyulaváriban megszületett Bay Zoltán fizikus, atomfizikus, aki a fénysebesség alapján definiálta újra a métert, mint mértékegységet.
1905 – Szövetségi szerződést kötnek egymással II. Vilmos német császár és II. Miklós orosz cár. A cár utóbb visszavonja aláírását, és az antant felé orientálódik.
1909 – Megszületett Károlyi Amy költő, műfordító, Weöres Sándor felesége.
1930 – Meghalt Glenn Curtiss amerikai feltaláló, az első amerikai repülőgép elkészítője, a hidroplán feltalálója.
1944 – Komáromban megszületett Bóna Márta meteorológus.
1948 – Szovjet csapatok megszállták Berlin egy részét, létrejött az amerikai-angol légifolyosó.



65 éve, 1948. július 24-én tették közzé a kormány határozatát a Magyar Közgazdaságtudományi Egyetem létesítéséről.
1920-ban kormányrendelet, majd a XXXI. törvénycikk hívta életre a Királyi Magyar Tudományegyetemi Közgazdaságtudományi Kart mint önálló intézményt. Az 1934. évi X. törvénycikk több felsőoktatási intézmény összevonásával létrehozta a József Nádor Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemet, ennek egyik fakultása lett a Közgazdaságtudományi Kar. 1948-ban jött létre a Magyar Közgazdaságtudományi Egyetem most már önálló univerzitásként.
1948-ban az új egyetem egykarú intézményként kezdte meg tevékenységét, az oktatás nappali és esti tagozaton folyt, a levelező oktatás 1951-ben indult meg. 1953-ban a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem nevet vette fel 1955-ben jött létre az Általános Közgazdasági, az Ipari, valamint a Kereskedelmi Kar. 1957-ben a mérnökdiplomával rendelkezők részére pedig megkezdődött a mérnök-közgazdászképzés ipar- és külkereskedelem szakon. 1959-ben a posztgraduális képzés szervezésére alakult meg a Közgazdasági Továbbképző Intézet.
1990-től Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, majd 2000-2004-ben Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem (BKÁE) volt az elnevezése, miután beleolvadt az Államigazgatási Főiskola. A 2003. évi tanévben az intézményhez csatlakozott az egykori kertészeti egyetem három kara (Kertészettudományi, Élelmiszertudományi, valamint Tájépítészeti, -védelmi és -fejlesztési Kar), amelyek kiváltak a Szent István Egyetemből. A kormány előterjesztésére az Országgyűlés 2004. június 14-i ülésén fogadta el a Budapesti Corvinus Egyetem nevet, amelyet a 2003 júniusában kiírt nyilvános névpályázat és az egyetemi tanács döntése előzött meg.
2004. szeptember 1. óta elnevezése Budapesti Corvinus Egyetem, amely a következő karokkal működik: Élelmiszertudományi Kar, Gazdálkodástudományi Kar, Kertészettudományi Kar, Közgazdaságtudományi Kar, Tájépítészeti Kar, Társadalomtudományi Kar.
Az elmúlt években készült valamennyi felmérés során a munkáltatók mindig a Corvinus diplomáját értékelték a legpiacképesebbnek, következésképpen ezzel a diplomával a legkönnyebb a hallgatók számára az elhelyezkedés. Az egyetem 2010-ben elnyerte a kiváló egyetem címet és a Felsőoktatási Minőségi Díjat, 2011-ben a hallgatók számára a legjobb nemzetközi tanulmányi és szakmai gyakorlati lehetőségeket biztosító network-egyetemmé választották, ugyanebben az évben megkapta a legjobb márkaneveknek odaítélhető Superbrand címet is. MTVA – Sajtó- és fotóarchívum

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése