2021. április 22., csütörtök

Pásztor saját fiát nevezte ki az Újvidéki Egyetem tanácsának tagjává

 

A tartományi parlament csütörtökön sürgősségi eljárással váltotta le az Újvidéki Egyetem tanácsának tagjait, továbbá az egyetemek tanácsainak tagjait is, akik jelentősen befolyásolhatják az Újvidéki Egyetem új rektorának kinevezését, illetve az egyes egyetemek dékánjainak megválasztását is. A tartományi parlament, amelynek elnöke Pásztor István, többek között arról is döntött, hogy az Újvidéki Egyetem tanácsának tagjává megválasztja Pásztor Bálintot, Pásztor István fiát.

Az Újvidéki Egyetem új rektorának kinevezése körül újrakezdődik a tánc, fogalmaz a 021.rs portál.

A tartomány tegnap döntött úgy, hogy gyorsan leváltja a tanács tagjait. A rektort ugyanis, a szenátus javaslatára a tanács választja meg. Leváltják azonban az egyetemek tanácsainak tagjait is,  és ezt pont akkor teszik, amikor sok intézményben éppen zajlik az új dékán kinevezése.

Az Újvidéki Egyetem tanácsának eddig tagjait váltják le, név szerint a következőket: Dragan Tešanović, Tihomir Vejnović, Veselin Bojat, Miodrag Drapšin, Miljko Satarić, Vladimir Čolović, Slavko Obadović és Dudás Attila, akiket 2019-ben, valamint  Velibor Premčevski, akit idén neveztek ki.

Az új tagok a következők:

Vladimir Čolović, Miljko Satarić, Sanda Nastić, Gordana Radović, Velibor Premčevski, Dejan Zelenović, Veselin Bojat, és új tagként Dr. Pásztor Bálint.

A tartományi parlament ülését megelőzően a Jogi Egyetem dékánja, a Szerbiai Demokrata Párt frakcióvezetője azt mondta, egyértelmű, hogy ezúttal nem a karlócai beruházások kapcsán kellett összeülni, hanem azért, mert valaki bele akar szólni az Újvidéki Egyetemen zajló folyamatokba. Mit szólnának, ha valaki a mérkőzés közepén lecserélni a bírót? Nem lenne gyanús?

A 021.rs összefoglalójából kiderül, hogy a kinevezések körül azért alakult ki botrány, mert egy jelöltet támogat az Egyetem, míg a Szerb Haladó Pártnak más elképzelései vannak.

https://szabadmagyarszo.com/2021/04/22/pasztor-sajat-fiat-nevezte-ki-az-ujvideki-egyetem-tanacsanak-tagjava/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése