2021. augusztus 27., péntek

„A vakcinától betegedtem meg…”

– A koronavírus elleni védőoltásból az én számomra egy is untig elég volt, több vakcinát én már nem kérek, ennek az egynek a felvétele is majdnem az életembe került. Engem többször már nem oltanak be, mert nem engedem meg – mondja a mindig vidám, örök optimista beszélgetőtársam.

A hetvenes éveiben járó nyugdíjas férfi éppen egy többnapos pihenőről tért haza, amikor – hosszas töprengés, mérlegelés után – úgy döntött, hogy ő is beáll a védőoltásra várakozók sorába és felveszi a vakcinát.

– Mi miatt gondolta azt, hogy fel kell vennie az oltást?

– Ezt halljuk már hónapok óta a tévében, a rádióban, és magam is azt hittem, hogy ezzel az injekcióval megelőzhetem a bajt. Igaz, a fiam figyelmeztetett, hogy semmi szín alatt se vegyem föl az oltást, de én nem hallgattam rá. Épp azért is elmentem és beoltattam magam, nehogy már a gyereknek legyen igaza! És megcsináltam magamnak a bajt.

– Mit tapasztalt az oltás felvétele után?

– Közvetlenül utána még semmit, de négy nap múlva már olyan beteg voltam, hogy fel sem tudtam kelni az ágyból. Éppen hazafelé bicikliztem, amikor az úton rosszullét fogott el, le kellett szállnom, és egy félreeső, csendes helyen le is kellett feküdnöm a fűben. Legalább egy órán át ott feküdtem, aztán jött értem a fiam és hazavitt. Másnap én már szinte mozdulni sem tudtam, öt napig rá sem tudtam nézni az ételre, a hátamon fekélyszerű sebek keletkeztek egyik pillanatról a másikra.

– Fordultak-e orvoshoz ezekkel a tünetekkel?

– Mivel nem voltam képes megállni a saját lábamon, kijött a házhoz az orvos. Azt mondta, hogy mindennek semmi köze nincsen a vakcinához, én viszont azt gondolom, hogy éppen az oltás idézte elő, mert korábban ilyen panaszaim nem voltak. Persze, ha megöregszik az ember, akkor már az egészségi állapota nem olyan, mint amilyen húsz éves korában volt, nekem is néha vacakol a szívem vagy magas a vérnyomásom, de attól függetlenül én még elvégzem a ház körüli teendőket. A gerincem sem a régi, hosszabb gyaloglásra nem vállalkozom, de minden áldott nap 10 kilométert kerékpározom. Az oltás felvétele előtt tíz napot töltöttem Vrnjačka Banján, ahol teljes körű belgyógyászati kivizsgáláson estem át. Ha komoly betegségem lett volna, azt ott felfedezték volna. A hazatérésem utáni negyedik-ötödik napon mentem el az oltásra.

– Meddig betegeskedett?

– Két hétig tartott, mire kikecmeregtem belőle. Megjegyzem, hogy mielőtt beadták az injekciót, nem is vizsgáltak meg, csak aláírattak velem egy papírt és már mehettem is haza. Én biztos vagyok abban, hogy a vakcina okozta a vesztemet, meg is fogadtam, hogy engem nem fognak másodszor beoltani. Szerintem az orvosoknak fogalmuk sincs arról, hogy valójában mit adnak be a betegeiknek. Én úgy gondolom, hogy a vakcinagyártás egy nagyon jól jövedelmező üzlet, mi, kisemberek el sem tudjuk képzelni, hogy mekkora pénzek forognak benne.

Szabó Angéla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése