2020. június 14., vasárnap

Csantavéri víg nap

„Napokig nem értettem, hogy mi ennek a VMSZ kampánynak a titka. És akkor tegnap Csantavéren rájöttem.” A Napló szabadkai tudósítójának beszámolója arról, hogy a VMSZ látszatkampányt folytat, amelynek egyetlen célja, hogy felhajtsa a szavazókat a Szerb Haladó Pártnak.

Csantavéri víg nap

A nap Szabadkán kezdődött: a Majsai úti piacon reggel 8-kor a Pásztor vezette VMSZ felső vezetése kampányolt: osztogatták a reklámanyagot, hívó üzeneteket és természetesen az észt. 20 méterre tőlük ugyanazon a piacon ugyanabban az időben ott voltak a SNS aktivisták is. Ők is ott kampányoltak, egyáltalán nem zavartatva magukat. Miért is zavartatnák? Összenő, ami összetartozik?
A kis Pásztor, Kern és a párt legfelsőbb vezetősége ezután elvonult Csantavérre, mert ott falunapot szerveztek. Tudniillik Szent  Antal napja volt, Csantavér temploma és a falu védőszentjének a napja.
Azt gondolván, hogy tipikus zártkörű rendezvény lesz, ahol a Gebi szervez egy kis eszem-iszomot a munkatársainak és a falu népének, mit sem sejtve elindultam Csantavérre. A helyszín az Új sziget volt Visnyevác es Csantavér között. A Gebi d.o.o. ott a saját több hektáros birtokán egy új rekreációs központot épít.
Közeledve a célhoz az útról már láttam, hogy óriási banzájról van szó.
Odaértem. Hatalmas sátorok minden félék, színesek, tarkák. Nagy a tömeg, talán ötezren is lehettek. Haladok a legszebb és a legnagyobb Szulejmán szultán féle sátor felé, mert sejtem, hogy itt lehet a Gebi főhadiszállása. Nagy a nyüzsgés, rengeteg ember, pincérek hosszú fehér kötényben szorgalmasan szolgálnak fel. Több méreg drága autó parkol a sátorhoz közel. Szemet szúr egy  fekete Mercedes  számomra ismert rendszammal HD-JC... Csákány Lajos kellemes csevegés és falatozás közben, míg B. Pásztor magyaráz neki valamit és kuncog.
Végre megtalálom a keresett ismerőseimet.
Végig pásztázok szemmel mindent, amit fel lehet mérni. Látom, hogy egy sátorban lesz ingyen bab és pörkölt. Sör, üdítő, amennyi csak belefér. INGYEN!
Jön a meglepetés: a rendezvény bejáratánál ott van a Szerb Haladó Párt standja! Ott állnak beöltözve Bogdan Laban emberei. Húsznál is többen vannak. Le vagyok döbbenve, de még semmit sem értek. Óvatosan körül kérdezem az ismerőseimet, hogy mi folyik itt. Ezek mit keresnek itt a falu napján? Suttogva mondják, hogy hát jobb lett volna, ha a politika ide nem avatkozik be, de...
Mindebből erre a következtetésre jutok:
Nem volt világos előttem, hogy mit zsíroztak le a naprednjakok a VMSZ-el. Ez a Bálint-féle kampány a polgármesteri pozícióval mindenki előtt, aki ismeri a politikát, nevetséges.
Szerintem, a VMSZ azért csinál látszatkampányt és hazudik a választóknak, mert ezekkel az igeretekkel próbálja a választás napján az urnákhoz csalogatni a potenciális választóit. Mert minden szavazat, amit a VMSZ-re ad le valaki csak hizlalja a Vučićék hatalmát. Így próbálják menteni a menthetőt és ellensúlyozni a bojkott esetleges sikerét és növelni a választások legitimitását.
Dél körül megjelent Laban 20 fős kisérettel. A Szulejmán-féle sátorban megebédelt a szervezőkkel, majd körül sétálta a hatalmas teret es integetett az embereknek.
Hat igy volt ez június 12-én Csantavéren.
A malac nem sült ki 16 óráig, mert túl nagy állatot hoztak (355kg élve). Nem vártam ki a végét. Szabadka felől indigó színű felhők érkeztek.
Hazaindultam. Mégis megérte, hogy ott voltam!
Megértettem. Mindent beleadnak, hogy a hatalomban maradjanak. Minden pénzt és embert felhasználva.
Mire Sándorba értem, már felhőszakadás volt.
Ránk szakadt az ég!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése