2018. június 30., szombat

Átadták a felújított oromhegyesi iskolát

Átadták a felújított oromhegyesi iskolát

Ha nagyon rosszindulatú akartam volna lenni, már a címhez ezt-azt hozzáadok, na meg használhattam volna az idézőjeleket is, azonban ezt azért nem tettem meg, mert a bevezetőt követő szövegből utólag bárki megteheti.
Június 29-én Oromhegyesre kivonult a VMSZ és az MNT küldöttsége, hogy 10 órakor végre átadhassák a tavaly június elején bekövetkezett csőtörés miatt használhatatlanná és életveszélyessé vált oromhegyesi iskolaépületet, így a diákoknak szeptember elsejétől kezdve nem kell Oromra buszozni, végre saját településükön fogják őket oktatni és nevelni.
Habár én Oromhegyes Helyi Közösség elnöke vagyok, mégsem vettem részt ezen a rendezvényen a következő okok miatt:
  • – nem sokkal a csőtörést követően az illetékesek megígérték, hogy november végéig (azaz kb. négy hónapon belül) elvégzik a nagyjavítást, a valóság pedig az lett (a már többször is megjelentetett határidő-tologatás következtében) majd 13 hónapig tartott ez a két-három hónapos munka,
  • – augusztusban és szeptemberben ígéretek hangzottak el, hogy Magyarkanizsa önkormányzata és a Vajdaság Autonóm Tartomány közösen biztosítani fogják a felújításhoz szükséges eszközöket (még a pontos eszköznagyságot is közzétették), a valóságban pedig még az iskola belső és külső festésére sem futotta a pénzből,
  • – mivel az iskola által a településünkön megtartott rendezvényeihez a helyi közösség biztosította az objektumokat, szó nélkül lehetővé tettük az ezekhez szükséges kísérőanyagok elkészítését (színes és fekete-fehér segédanyagok nyomtatása, sokszorosítás és egyebek), ennek köszönhetően, nem hivatalosan jutott tudomásunkra a rendezvény megtartása, na meg az, hogy ki mindent fognak meghívni a bizonyítványosztással egybekötött „ünnepségre”,
  • – szerintem a VMSZ, az MNT és a Tartományi Képviselőház semmivel sem járult hozzá a károk szanálásához, hiszen az azokhoz (részben) szükséges eszközöket Magyarkanizsa önkormányzatának tanácsa, valamint Vajdaság kormánya és az oktatással (is) foglalkozó titkársága biztosította, emiatt pedig nem voltam hajlandó a propaganda ízű, pártrendezvénnyé lealacsonyított megmozdulás részesévé válni,
  • – a legvégére hagytam az egyik, talán legfontosabb okot, ugyanis még egészen fiatalon belém nevelték, hogy ahova nem hívnak, oda ne is menjek el! Nem titkolom, ha hívtak volna, akkor sem jelenek meg, de úgy hiszem, a helyi közösség titkára, Balázs Jadranka megérdemelte volna, hogy a 13 hónapos szervezői és egyéb munkájáért (ha mást nem) legalább köszönetet mondjanak!

Fotó: Puskás Károly – Facebook

Minderről (igaz más felhanggal) az olvasók tájékozódhatnak a VMSZ honlapján található írásból, valamint Puskás Károly képei segítségével, míg a VMSZ Facebook oldalán csak képriport látható, amely Foto Index Magyarkanizsa terméke. Az említett helyek egyikén a 15 képből 9, míg a másik helyen a 7 képből mindegyik a megjelent politikusokat örökítette meg, én csak kettőt vettem kölcsön (ha már semmi sem tiltja a letöltést és az újraközlést), de mivel a személyiségi jogokat védeni kell, így le kell írnom: a kép Puskás Károly alkotása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése