2018. október 1., hétfő

Ebben a házban már háromszor jártak a betörők


Most csak pénzre meg ékszerre vadásztak

Csantavéren, a falu szélén, az egykori Csontos (most Gornja) utca legvégén lakik a fiatal Bicskei házaspár egy kisgyermekkel. Klaudia egy helyi üzletben dolgozik, Attila pedig kamionsofőr az ismert Gebi cégnél. Hozzájuk pénteken törtek be, méghozzá világos nappal. Az esetet a férj mesélte el:
– A feleségem éppen délutános volt a boltban, én meg, mivel gyakran megyek útra, sosem tudom pontosan kiszámítani, hogy mikor érek haza, tehát épp senki sem tartózkodott a házban. Amikor valamivel 6 óra után megjöttem, és a megszokott módon a bejárati ajtó zárjába akartam illeszteni a kulcsot, akkor vettem észre, hogy már nyitva van. Kifeszítették és az egyik üveget betörték. Ha nincsen a megrongált ajtó, és úgy lépek be a lakásba, valószínűleg azonnal fel sem tűnik, hogy járt valaki bent. Betörésnek nem volt semmi nyoma, nem forgatták fel a bútort, nem ürítették ki a szekrényeket, csak később fedeztük fel, hogy a hálószobában két fiókot nem csuktak be teljesen, és hogy a fürdőszobában nem úgy áll pár holmi, ahogy mi hagytuk.

Még sötétedés előtt történt – a szomszédok nem láttak ismeretleneket a ház körül ólálkodni, nem hallottak semmit?
– Errefelé nincs nagy forgalom. Kérdeztem egyiket is, másikat is, de nem észleltek semmi gyanúsat. Azt meg, hogy mikor nem tartózkodunk itthon, nem nehéz megállapítani, Klaudiát láthatják mindennap a boltban, én meg csak akkor vagyok itthon, ha a kocsim kint áll a ház előtt.

Gondolom, korábban már terepszemlét tartottak, most meg volt idejük körbejárni a lakást, nem siettek túlságosan.    
– Az elkövetők kizárólag csak pénzre és ékszerre vadásztak, ez biztos, mert semmi más nem tűnt el. Pedig már az előszobában is láthattak értékes lábbelit, volt közöttük új is, mégsem bántották. Az én horgászfelszerelésemhez sem nyúltak hozzá, mobiltelefonra sem volt szükségük, a szerszámok (fúró, körcsiszoló), a hosszabbító kábel, mind-mind érintetlen volt. 

Mit vittek el?
 – Egy arany karláncot és egy pár arany fülbevalót, azokat a feleségem a fürdőszobában tartotta, meg a konyhaszekrényből eltűnt 50 horvát kuna, ami egy régi pénztárcában volt benne. Mivel mostanában nem lesz utam Horvátországba, ezért csak bedobtam a fiókba. Semmi más nem hiányzik, vagy legalábbis eddig nem vettük észre. Nagyobb összeget nem tartunk itthon, amennyire szükségünk van, azt mindig magunkkal visszük.

Kutya nincs a portán?
– Van, három is, nem aprócska szobakutyák, hanem jó termetesek. Most egy kicsit csalódtam bennük, nem védték meg a házat.

Vagy hiába ugattak szegények, ha nem hallotta meg senki.
 – Meglehet. Korábban már egy rottweiler kutyámat megmérgezték. Akkor italokat loptak el a házból, 10 liter töményet meg néhány üveg bort. Dühös voltam, nem is az ellopott érték miatt, hanem mert bevertek egy ablakot. Akkor nem jöttek ki a rendőrök, azt mondták, nincs üzemanyaguk. Ez volt az első betörés. A másodiknál szintén beütötték az ablaküveget, és elvittek mindent, amiben toll volt, meg csodával határos módon a bútor alól kihúzták a szőnyeget. Akkor azért nem jött ki senki a rendőrállomásról, mert az ügyeletes egyedül volt és nem hagyhatta el a helyét. Most meg már nem is értesítettem őket, nem láttam értelmét.

Szabó Angéla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése