2020. február 14., péntek

Elárverezik a szegény ember két birkáját


Újabb gyászos sikertörténetet könyvelhet el magának egy modern kori vámszedő, egy gátlástalan, túlbuzgó bánáti, Nagybecskereken tevékenykedő végrehajtó – Lazar Sekulić –, akinek egy Nagykikindához közeli kis faluban, Torontálorosziban (Rusko Selo) sikerült lefülelnie egy 61 éves, tüdőbeteg, munka nélkül tengődő férfit, akin most kedvére elverheti a port, és az esettel példát statuálhat a mélyszegénységben élő, nyomorgó vajdasági polgárok ezrei számára: így jár minden kisember, akit állam bácsi fülön fog és nyakon csíp.  

Nenad Butulija házában még tavaly megszüntette a gázszolgáltatást a Srbijagas a felgyülemlett 60 ezer dináros tartozás miatt. A terepre kiküldött, mindenre képes végrehajtó addig osztott-szorzott a szerencsétlen ember udvarában, hogy az adósság fejében lefoglalt egy pár birkát és egy 100 kilogrammos hízódisznót. A három jószágot pedig nemsokára, e hónap 25-én elárverezik, ismeretlen, új gazdához kerülnek. 
 


Pontosabban csak két a gyapjast fogják áruba bocsájtani, mert a hízót Butulija nemrég pénzzé tette. Nyilván reális értéken. A juhok kikiáltási árát 21.000 dinárban szabta meg a végrehajtó úr.  

– Csak hadd vigyék, nem fogok ellenszegülni! – mondta az elkeseredett, szociális segélyből élő férfi –, ha legközelebb jönnek, akkor már engem is magukkal vihetnek, mert most már semmim nincsen, ami értéket képvisel. Amíg dolgoztam, rendszeresen fizettem a számlákat, de a vállalat tönkrement, 22 év után munka nélkül maradtam, erre most már nem telik. A rokonok meg a szomszédok segítenek rajtam, nem tudom, mi lenne velem nélkülük. 

Dolga végeztével a szorgalmas végrehajtó bizonyára az őt megillető sikerdíjra is méltán számíthat, mivel ugyanabban a faluban még hat ilyen – Butulijáéhoz hasonló – ügyet lefolytatott. 

Dicső karrier. Csak így tovább! Rend lesz ebben az országban nemsokára.  

Szabó Angéla
(A Kurir cikke nyomán)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése