A
romániai Bánság felé egyszer sem, Szabadka irányába pedig naponta
egyszer közlekedik vonat a Bánság egyik központjából, Nagykikindáról. A
működő irányba is sínek katasztrofális állapotban vannak. A szerbiai
vasutak a felújítások helyett több száz kilométernyi járatot szüntetnek
meg, mintegy 400 kilométert Délvidéken.
Az esti, 19 órakor Nagykikindáról
Szabadkára induló járatot törölték, pedig lenne, aki utazna a vasúti
szerelvénnyel. A Romániába induló nemzetközi járatot is megszüntették.
Az illetékesek szerint azért, mert a két ország nem jutott megegyezésre.
Nagybecskerekre azonban még jár a vonat.
Hivatalos információt nem közöltek a megszüntetésről, de állítólag nincs megfelelő műszaki felszerelés a célra.
Újvidék és Belgrád között nagyjából jó
állapotban vannak a sínek, azonban Újvidék és Szabadka között már
kevésbé – mondta Milan Šegan, a Szerbiai Vasutak
infrastruktúrafejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója. Šegan szerint
folyamatban van a vasút, illetve a vasúti szektor reformálása és
szerkezeti átalakítása. „Tavaly a Szerbiai Vasutak három új vállalatot
hozott létre. A Szerbiai Vasutak Infrastrukturális részlegét, a Szerbiai
Vonatot és a Szerbiai Szállítmányozást. Folyamatban van a vasutak
megreformálása. A szegmensek egyike a vasúti hálózat racionalizálása.”
Az ígéretek szerint, ha lesz elegendő
érdeklődő, akár új vonatot is kaphatnak a Nagykikinda–Szabadka
útvonalon, ezzel fejlődhet a személyszállítás. Jelenleg küzdelem folyik
azért, hogy megtartsák a Nagybecskerek és Újvidék közötti vonalat, amely
összeköti Bácskát és Bánátot, valamint a
Nagybecskerek–Versec–Fehértemplom és a Magyarkanizsa–Horgos-vonalat.
Panon RTV nyomán T. T.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése