2023. július 7.
Jó reggelt kívánunk!
Legfontosabb cikkeink ma reggel:
- Most visszaüthet, ha volt trükközés a határrendészeti statisztikákkal
- Új EU-s szabályok: sokba kerül a vasúttársaságnak, ha jelentős késést halmoz fel
- Stumpf István nem csak a rektorválasztás miatt hagyta hátra a Tokaj-Hegyalja Egyetemet
Most visszaüthet, ha volt trükközés a határrendészeti statisztikákkal
Megismétlődött a 2015-ös helyzet: a magyar kormány ismét kisebbségben
találta magát az európai uniós menekültpolitika kérdésében. Az Európai
Bizottság olyan paktumot készít elő, amely a front-, a tranzit- és a
célországoknak is megfelel. A magyar kormány egyik nagy szövetségesét
már meggyőzték. Erről is beszélt állandó brüsszeli tudósítónk, Gyévai Zoltán a Szabad Európa podcastsorozatának friss részében.
Új EU-s szabályok: sokba kerül a vasúttársaságnak, ha jelentős késést halmoz fel
Már életbe léptek azok az új európai uniós szabályok, amelyek értelmében a vasúttársaságoknak sokkal nagyobb felelősséggel kell viseltetniük az utasokkal szemben,
ha jelentősen késik a vonat. Sokkal bővebb és érthetőbb tájékoztatást
is kell nyújtaniuk a fedélzeti szolgáltatásokról, például a wifiről és a
mosdókról, jövőre pedig már a kerékpár-tárolóhelyekre vonatkozóan is
kötelező szabályok lesznek érvényben. A nyári utazási szezon elején nem
árt tisztában lenni a változásokkal.
Stumpf István nem csak a rektorválasztás miatt hagyta hátra a Tokaj-Hegyalja Egyetemet
Közel állt Stumpf István szívéhez a Tokaj-Hegyalja Egyetem, ám hatalmi játszmák miatt szembekerült
az általa vezetett irányítótestület többségével is. A kuratóriumi elnök
távozásával Sárospatakon ismét új fejezet kezdődik, a világhírű
borászképzés megvalósításától azonban egy lépéssel távolabb is
kerülhetnek.
Hulladékkoncesszió: az autóbontók kétharmada nem szerződött a Mol cégével
Az autóbontás és a használt alkatrészek piaca is bekerült a
hulladékkoncesszió alá, pedig itt tényleg kevés hulladék termelődik, az
alkatrészek nagy része ugyanis új életre kel egy másik autóban. Az egész koncessziós rendszer furcsasága az autóbontók esetében domborodik ki:
hulladék vagy termék a bontott alkatrész? Súlya van, vagy ára? A Mol
hulladékként tekint erre a piacra, éppen ezért a bontósok szerint a Mol
életszerűtlen, teljesíthetetlen feltételeket szabott, emiatt kevesen
írták alá az alvállalkozói szerződést. A magyarországi roncsautók július
1-jétől a Mol hulladékos cégének tulajdonai, megvehetik az
autóbontósok, de csak azt az alkatrészt szerelhetik ki, amire a
koncessziós társaság nem tart igényt.
Jóléti fordulattal védené a liberális demokráciát Brüsszel
A GDP nem maradhat a jövőben a gazdasági fejlődés egyetlen mércéje,
ennek olyan tényezőkkel kell kiegészülnie, mint a környezet vagy az
egészség – többek között ezt javasolja stratégiai előrejelzésében az Európai Bizottság, amely Ukrajna újjáépítésének költségeit a következő tíz évben 384 milliárd euróra becsüli.
A NATO főhadiszállásán próbál egymással dűlőre jutni Törökország és Svédország
Magas rangú svéd és török tisztviselők gyűltek össze
a NATO-központban, hogy megvizsgálják Recep Tayyip Erdoğan török elnök
kifogásait a skandináv ország csatlakozásával szemben, és megtudják, ha
egyáltalán valamivel, akkor mivel lehet kimozdítani az ügyet a
holtpontról.
Amit még tudni érdemes
Kétszer annyiért, 10 millió euróért vette a brüsszeli palotát a kormány, mint eddig hitték (Népszava)
Jóval meghaladta az ingatlanpiaci szakértők becslését a brüsszeli
luxusingatlan, amely 10 millió euróba került – tudta meg a lap.
Minden jót kíván a mai napra:
A Szabad Európa budapesti szerkesztősége
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése