A VMSZ politikusai annyit költenek Facebook reklámokra, amelyet más délvidéki magyar családok egy élet alatt nem tudnak megspórolni szeretteik számára és mindez csak a jéghegy csúcsa.
Nagyban dübörög a kampány a hétvégi választások előtt, ahol tartományi és köztársasági szinten is választunk. A Vajdasági Magyar Szövetség ebbe a kampányba is jól látható, hogy milliókat fektetett, hiszen a terepet járó fizetett pártaktivisták mellett a számtalan kampányrendezvényük, óriásplakátjuk és kampányanyaguk mellett a közösségi médiát is elárasztották. Legyen szó YouTube reklámokról, vagy más közösségi platformokon megjelenő fizetett hirdetéseikről. A legtöbbet azonban a Facebookon költik, ahol a prominens politikusaik euro tízezreket öntenek a reklámokba.
Körbenéztünk pontosan mennyi pénzt is költött a VMSZ és a hozzáköthető személyek a Facebookon.
Kezdjük a sort egyből Dr. Pásztor Bálinttal, aki a demokratikus választásokon igazi monarchikus szellemben indul. Hiszen miután elhunyt az „öregkirály”, annak a legidősebb fia nyerte el a trónt és a királysággal járó bugyeláris feletti kulcsot is a jelek szerint, ugyanis messze ő kapta a legnagyobb költségvetést.
Pásztor Bálint csupán eddig 6000 eurónál tart a héten, de hétvégéig ez a szám akár a 10 ezret is elérheti, mert ugyan Szerbiában kampánycsend lesz, de a közösségi médiumokban már nem. Pásztor Bálint több mint 42 ezer eurót költött a 4 hónap alatt, ami arcpirító ha hozzátesszük, hogy a politikusaink kizárólag közpénzt, vagyis az adófizetők pénzét költik.
A listavezetőt Kovács Elvira követi, róla már rég tudjuk, hogy neki és családjának számos hobbija van. Így például a szerb férje rajong a csetnik mozgalomért és jóban van Šešelj vajda fiával, addig Elvira inkább számolni szeret, nem hiába volt több évben is ő a szerb parlament legdrágább képviselőnője. Kovács Elvira már szerényebb keretből kampányol, de azért a 7500 eurós költekezés is megsüvegelendő.
Juhász Bálintot, Prosperitati gurut sem kell félteni, hiszen az öltözködésére mindig kifejezetten ügyelő politikus sem szerénykedik ha a zsebünkbe kell nyúlni. Neki 14 ezer eurót sikerült befizetni a Facebooknak és az azt üzemeltető Meta-nak.
Illetve meg kell említeni még a Pannon RTV-t is, akik indirekt politikai kampányolókként, VMSZ-es kampány eseményekről szóló beszámolókat éreznek fontosnak, hogy néhány száz euronyi hirdetési pénzzel finanszírozzák, vagy épp közismerten VMSZ-es képviselőket szólítanak meg, akik a választásokon váló részvételre biztatnak. Nekik is sikerült egy kisebb valamivel 3000 euró alatti összeget elkölteniük.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése