2011. október 23., vasárnap

Az ombudsman széttépte az egészségügyi könyvecskéjét

Saša Janković köztársasági ombudsman széttépte egészségügyi könyvecskéjét, mert nem kapott megfelelő orvosi ellátást.
Ahogy mondja, mindez nem fontos. „Sokkal fontosabb az, hogy polgáraink többsége ugyancsak kellemetlenségeket él meg az egészségügyben és nem kapja meg azt az egészségügyi ellátást, amely után egyébként a járulékot fizeti”, mondta Janković.
„Elővehettem volna a hivatali igazolványomat, de ezt nem akartam megtenni. Nem ismertek fel és jobb is, hogy így történt”, szögezte le a köztársasági ombudsman, s hozzátette, a páciensek sokkal jobban járnának, ha helyzetüket nem nehezítené az orvosi lobbi, amely hatalmas pénzeket gombol le a költségvetésből az úgynevezett kiegészítő munka címén.
Janković a Politika napilapnak elmondta, ő maga havonta mintegy 200 eurónak megfelelő összeget fizet egészségbiztosítás címén, s ennél fogva joga van a minőségi, gyors és hatékony gyógykezelésre. „Miután elégedetlen voltam, s lehetőségem is volt rá, felkerestem egy magánrendelőt és meg is fizettem a szolgáltatásaikat, no de a polgárok legnagyobb része ezt nem teheti meg. A politikai elitnek és az állam intézményeinek ezért kell hatékonyabban dolgozniuk”, üzente Janković. (Radio 021)
http://www.vajma.info/cikk/szerbia/15574/Az-ombudsman-szettepte-az-egeszsegugyi-konyvecskejet.html, 2011. október 22. [22:44]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése