Fotó: illusztráció |
A minap újabb „összecsapásra” került sor
a csókai általános iskolában.
Ötödikes diák a „törvény” kezével sújtott le
egy elsős tanulóra.
Sokkal
mélyebbek és immáron ártóak azok a társadalmi folyamatok, amelyeket már a
gyermekek is átélnek, magukévá tesznek. A szülő észre sem veszi, hogy gyermekébe
átivódik jelleme. Mondják sokan: „A gyermek a szülő tükörképe!”, ha a gyermeket
a szülő neveli...
Ki és kik nevelik a gyermekeket?
A
gyermek nevelése áldásos feladatnak kellene lenni, mert a jövőt tudjuk ezáltal
megformálni, értéket tudunk átmenteni. A közszféra mellébeszélése nem
megoldáshoz vezető út, nem lehet ráfogni mindent a stresszes-gondterhelt
válságos valóságunkra!
Amennyiben
az utca neveli a gyermeket tudjuk a végeredményt. Amennyiben a média szintén
tudjuk, amennyiben a virtuális világ ott is sejthetjük mi lesz a vége...
Mifelénk
évek óta a jól jövedelmező tan működik, nevezetesen a szülő mutogat a tanítóra,
tanító legyint a szülő felé. A párt is mutogat az egyház is fenyegetőzik (igen
jól hallod Jézusom), ha a gyermek nem megy ennyi-meg ennyi szentmisére, akkor
nem lesz ez, meg az! Bermudai háromszög, ha létezik az pontosan így működhet,
eltűnik benne minden és semmi sincs megoldva, de a legfontosabb, hogy meg van
magyarázva és a „faj” hatalmaskodhat tovább!
Sokat
regélnek a reformokról, iskolamodellekről, hangsúly a regén van és maradt. Nem
regélni kell, hanem az értéket meg kell teremteni. Nem lehet minden „ágról”
szakadt pártkönyvrendszernek megfelelő tanító, ahogyan minden pap sem lehet jó
hitoktató! Először is a tanító személyét kell megerősíteni, hiszen a társadalom
legfontosabb személyisége, mert a jövőt alakíthatja, -Japánban, ezt tudják
évszázadokon át, mi meg újra a spanyolok viaszát akarjuk feltalálni, hogy az
e-mailre rányomjuk?!
Mit lát a gyermek a mai világból?
Egy
nagy zűrzavart! Ahol mindenki öntörvényű és senki nem figyel a szavára, nem
érdekli gondjai, nem érdekli álmai! A problémádat úgy oldod meg, hogy a másikat
letiporod, megalázod! A munkád, akkor marad meg ha nem avatkozol bele...
Mit lát a médiából?
Erőszakot,
vért, botrányt, bűnözést...
E
kép válik benne valóssá, mert a társadalom, ezt akarja, hogy lássa. Maga a
társadalom formálja újabb-kori szörnyeteggé, mert ha nem adoptálódik, akkor
elveszik, mert ez a Darwin -féle evolúció alapja. Kajafások és Pilátusok kora
ez, immáron kétezer éve...
Tények
A
gyermekek felügyelet nélkül maradtak. A felügyelet nélkül maradt gyermek keresi
a helyét a csoportba, természetes kiválogatódás alapján a csoportokon belül
hierarchia jön létre. A legerősebb a vezető, azt követően kialakulnak a
kasztok...
A
fiatal bárányka betévedt a tilosba és a farkas megregulázta, mert a vadász éppen
Piroskával hetyegett...
Ismét
a sokadszorra ismétlődő probléma, hol voltak az ügyeletes tanítók, tanárok?
Hogyan történhetett meg, hogy az elsős gyermek bekeveredett az ötödikesek közé?
Mit keresett egy alsós diák a felsős diákok között? Itt van elásva az igazság jó
mélyre! Mivel a pártkatonarendszerben szolgáló tanító/tanár nem volt jelen
„iksz” gondja végzése végett, megtörtént a „balhé”. Az igazgató nő bármennyire
meg szeretné regulázni pártkatonarendszerben szolgáló tanítót/tanárt nem bírja,
mert az alapító „elvtársak” nem adnak rá engedélyt a „községből”! Erre mondja
egy volt pedagógus kolléga: „Az Istenit, ez is tanít meg az is...”
A
megoldás felmondás, mert súlyos testi-sérelmeket élt át a gyermek! Egyszerű,
mint a kémia tanárunk pofonja, ha az oxigént kis o-val írtuk a képletben (A
pofon, akkor megengedett fenyítési rendszer eszköz volt!)...
Nem
kell félremagyarázni és nem kell tanfelügyelőt, rendőrt angazsálni, hogy a
problémát, úgy oldjuk meg, hogy ne legyen megoldva! Pediglen, immáron évek óta
ez a forgatókönyv van eljátszva, csak a szereplők változnak a
színjátékban!
A
hitoktató tudja, hogy most az a rész következik, amikor a Jézus az égre tekint
és az Úrhoz imigyen fohászkodik: „Uram bocsáss meg bűnös lelküknek nem tudják
mit cselekszenek!”
Igen,
bármilyen furcsán hangzik az ötödikes gyermek természetesen viselkedett és védte
az általa igazságosnak hitt világot. A börtönben is ez történik, ha az
elítélteket magukra hagyják...
Nos
immáron ismétlődő balhék sorozata rázza meg a csókai iskolát. Az igazgatónak el
kell gondolkoznia azon, hogy ki(k) és miért szabotálja(ák) a munkát és a saját
lelkének-ismerete végett a törvény kezével neki kell lecsapni az obstruáló
kollégákra és nem a gyermekeken kell elverni a port. A szülőket meg hagyják a
nyomoruk megoldásához vezető keserű úton békességbe!
Időközben
az alapító községi elvtársak kikezdték Cicmil Antonije tiszaszentmiklósi
általános iskola igazgatóját, mert bűne a sikeressége, nincs nála erőszakos
viselkedés, a tanítók és tanárok a feladatuk magaslatán vannak...
Igen,
summa-summarum, ki is bűnös a balhéért?
Egyértelmű
ugye!
Margit Zoltán
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése